Minta lehet a Kecskeméti Főiskola munkatársi teljesítményértékelő rendszere![]() A Kecskeméti Főiskola vállalati minta alapján egy olyan új komplex elektronikus értékelési rendszert indított el az év elején, amely hatékonyabbá teszi a munkatársak teljesítményének értékelését, és lehetőséget ad az egyéni célok, fejlesztési programok megfogalmazására is. A Kecskeméti Főiskola a bevezetési tapasztalatok alapján más felsőoktatási intézményekkel együttműködve a rendszer bővítését és fejlesztését tervezi a felsőoktatási stratégiához illeszkedve az Emberi Erőforrások Minisztériuma Felsőoktatásért Felelős Államtitkársága támogatásával – derült ki azon a mai sajtótájékoztatón, amelyet a Kecskeméti Főiskolán tartottak Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkár részvételével. A vállalati minta alapján kidolgozott értékelési rendszer nemcsak az elvégzett munka értékelésére ad lehetőséget minden évben a törvényi előírásoknak megfelelően, hanem az egyes munkatársak rövidebb vagy hosszabb távú célkitűzéseinek, fejlesztési programjainak a megfogalmazására is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy először maga a munkatárs értékeli a teljesítményét és fogalmazza meg javaslatait, terveit meghatározott szempontok alapján egy elektronikus felületen, majd pedig sor kerül egy személyes beszélgetésre is a közvetlen vezetőjével, ahol az értékelésen túl szóba kerülhetnek a munka hatékonyságát javító megjegyzések és a fejlesztési célok is – mutatja be dr. Ailer Piroska, a Kecskeméti Főiskola rektora az idén bevezetett rendszert. A rendszert kiterjesztettük minden munkatársra, vagyis nemcsak az oktatók, kutatók értékelése történik meg. Az elektronikus megoldás lehetővé teszi, hogy központilag értékeljük és legyűjtsük a célokat, így pontosan látjuk, hogy milyen fejlesztési igények merülnek fel, milyen tréningeket, továbbképzéseket kell szerveznünk – hangsúlyozza dr. Ailer Piroska. Dr. Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkár arról beszélt, hogy a kormány decemberben elfogadta a felsőoktatás teljesítményelvű átalakításának stratégiáját, teljesítményt várnak az intézményrendszertől, a hallgatóktól és az oktatóktól is. A hallgatókkal kapcsolatban már több elvárás is megfogalmazódott, 2020-tól az emelt szintű érettségi és a középfokú nyelvvizsga felvételi követelmény. Többféle mérést is terveznek, az első évfolyamon, majd a felsőoktatási intézmény elvégzése után mérnék a hallgatók kompetenciaszintjét, és azt vizsgálnák, mit tett hozzá az intézmény a hallgató tudásához és kompetenciaszintjéhez. A munkatársak értékelésére is vannak kezdeményezések az intézményekben, de messze nem egységes és komplett a gyakorlat – hangsúlyozta az államtitkár. Palkovics László azt is kiemelte, hogy a felsőoktatás bérrendezésének egyik feltétele a teljesítményértékelési rendszer bevezetése. A vállalati mintára kialakított kecskeméti rendszer – amit még bővítenek, fejlesztenek – az első lépés lehet ebben, ahogyan az államtitkár fogalmazott: „szeretnénk, ha valami hasonló teljesítményértékelési rendszer jelenne meg a felsőoktatásban”. Ehhez azonban a felsőoktatási intézmények IT hátterének egységesítésére is szükség van. Kecskeméti Főiskola Kapcsolódó képek |
menu