menu

  • 2015.04.28.

Vivaldi örökségében

Roberto Padoin velencei olasz orgonaművész játszik az Évszázadok Muzsikája sorozat VIII. évadának 3. koncertjén.

Időpont: 2015. május 4. (hétfő) 18.30
Helyszín: Kecskeméti Nagytemplom

padoin

Padoin úr egyhetes magyarországi turnén játszik többfelé az országban, Kecskemétre is ellátogat.

Roberto Padoin zenei tanulmányait a Velencei „B.Marcello” Konzervatóriumban végezte S. Tonon, P. Ernetti, és M. Viezzer tanítványaiként. 1989-2007 között a Camera Accademia Veneta zenekar igazgató karmestereként rendszeresen fellépett Olaszország és Európa zenei fesztiváljain. Több megjelent CD felvételük közül kiemelkedik a Sacred Songs (Giuseppe Giacomini énekművész közreműködésével), és a Serenate per archi di fine Ottocento. Orgonaművészként számos bemutató fűződik nevéhez, érdeklődése a XVII. sz-i orgonamuzsikától kezdve a kortárs kompozíciókig terjed.

Rendszeres zsűritagja nemzetközi orgona és komponista versenyeknek, illetve a Commissione Musica Sacra di -nak, amely szervezet azt a célt tűzte ki maga elé, hogy modern eszközökkel, korhűen állítsa helyre a történelmi orgonákat.

Aktív zeneszerző, számos darabja jelent meg orgonára és kamaraegyüttesekre. Kóruskompozícióit több olaszországi és külföldi kórus tartja repertoárján.

Jelenleg a Velencei Konzervatórium docense, a Vittorio Veneto-i Duomo Serravalle orgonistája és a “Rassegna Internazionale di Musica per Organo” fesztivál igazgatója.

Műsorából az ismertebb darabok:

Bach: c-moll Passacaglia. Egy igazi “gigász a bachi hagyatékból. Egy basszus témára épül az egész darab, amely folytonosan ismétlődik. Először csak egy, majd kettő stb. számú szólam kapcsolódik az eredeti témához, és bőséges variációs anyagot kapunk a kezdeti dallamhoz, míg aztán a darab egy megkapó fúgává alakul.

Walter: Concerto egy Vivaldi-témára. Érdekes kettőssége lesz ennek a darabnak, hogy a téma olasz, könnyed, a feldolgozás pedig német, precíz. A másik érdekesség, hogy három tételes a mű, gyors-lassú-gyors, de mindhárom tétel ugyanazt a témát dolgozza fel. Az első tételt kb. egy évvel ezelőtt hallhatták néhányszor a Barátok Templomában.

Franck: a-moll Korálfantázia
Franck utolsó orgonadarabja. Mali Katától, és Csanády Lászlótól hallhattuk.

Boelmann: Gótikus szvit
Az első tétel egy monumentális korál. Lassú akkordok egymásutánja, ami nyugodt fenségességet áraszt.
A második tétel menüet. Igazi táncos karakter, pedig orgonára íródott. 3/4-es lüktetése valóban szinte megindítja a lábunkat.
A harmadik tétel egy nagyon lírai dallamos lágyság. Modlitva címet visel, jelezve, hogy sok moduláció történik benne, az alapdallam viszont annyira megkapó, hogy bármelyik hangnemben simogatja a fület és balzsamozza a lelket.
A negyedik tétel egy briliáns, feszült, mégis nagyon ünnepélyes toccata.
Csanády László koncertjén hallhattuk a művet.

Kapcsolódó képek