menu

  • 2016.12.05.

A szépség és a reklám – A női ideál alakulása a 20. század első felében

A Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum vendégkiállítása a Bozsó Gyűjteményben

„A női szépséggel mindent el lehet adni!” – így van ez ma, de így volt ez száz éve is… A Bozsó Gyűjteményben olyan öt évtizeden átívelő divat- és reklámtörténeti kiállítás nyílik, amely a nők reklámozásban betöltött szerepét mutatja be. A Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum utazótárlatának anyaga ezúttal kiegészült a Bozsó Gyűjtemény és egy helyi magángyűjtő tárgyaival.

A falakon évtizedes bontásban színes, nagyméretű plakátok és egyéb reklámnyomtatványok, a vitrinekben pedig korabeli öltözetek és piperecikkek kerülnek bemutatásra.
Az 1900-as évekhez reklámszobor, az 1910-es évekhez fehérneműk és divatáruk, az 1930-as évekhez cipők, az 1940-es évekhez kalapok „tartoznak”, de felbukkannak még számolócédulák, árjegyzékek, divatlapok, képeslapok, sőt illatszerek is.
Az 1900-as és 1910-es évek jellegzetes viseletét két komplett, korabeli női öltözéken vehetjük szemügyre. Egy 1920-as évekből származó kirakati bábun pedig kardigánnal találkozunk, ugyanis ezekben az években válnak népszerűvé a pulóverek, jumperek, kardigánok. Az 1930-as évektől az álomgyárak, a mozik sztárjai jelenítik meg a szépségideált: Karády Katalin kinagyított fotója utal a 30-as, 40-es évek jellegzetes nőtípusára. A tárlat 1930-as és 1940-es évekbeli divatbemutatók filmrészleteivel és interaktív gyereksarokkal zárul.

A kiállítást december 8-án, csütörtökön 16.30-kor nyitja meg Török Róbert, a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum igazgatóhelyettes muzeológusa. A tárlat megtekinthető 2017. február 26-ig.

bozso-1 bozso-2

Kapcsolódó képek