menu

  • 2017.12.05.

Egészséghónapot tartottak a Mercedes-Benz gyárban

Figyelemfelkeltő bajusznövesztés a prevencióért

• Több mint 824-en vettek részt a kecskeméti Mercedes-Benz novemberben szervezett ingyenes egészségügyi szűrésein. Az egészséghónap záró rendezvényén „Férfi Egészséget Támogató Intézmény” címet kapott a Mercedes-Benz gyár.

• A MentsManust Mozgalommal közös prevenciós kampány során több százzal nőtt a bajszos munkatársak száma a vállalatnál, a hölgyek bajuszt ábrázoló kitűzők viselésével jelezték támogatásukat, hogy ezzel is felhívják a figyelmet a rákszűrés fontosságára.

• A vállalat 1,5 millió forinttal támogatta a MentsManust Mozgalmat, amely fontos egészségmegőrző kampányokat valósít meg országszerte.

• Gál Attila lett a Bajusz Király, a zsűri értékelése szerint.

Egészséghónapot szervezett novemberben a kecskeméti Mercedes-Benz gyár, amely kiemelt figyelmet fordít mintegy 4000 dolgozójának prevenciójára, egészségmegőrzésére, illetve számukra sportolási lehetőségek biztosítására. A vállalat munkatársai – nők és férfiak – egy szűrőbuszon különféle térítésmentes szűrővizsgálatokon vehettek részt a kecskeméti gyártelepen, hogy megelőzhetőek legyenek a magyar lakosságot sújtó népbetegségek. A szűrőbuszban a korábbi évekhez hasonlóan urológiai és tüdőszűrő vizsgálatokat, illetve prosztata-, méhnyak-, petefészek-, bél- és bőrrák szűréseket végeztek az orvosok. A szűrővizsgálatokon összesen 824-en vettek részt. Az autógyárban dolgozók többsége férfi, így különösen fontos volt, hogy a munkatársak közül 562 fő végeztette el a PSA-tesztet, ami egy gyors vérmintavételt jelent, s rámutat az esetleges prosztata elváltozásokra.

A Mercedes-Benz gyár csapatának számos férfitagja idén is csatlakozott a MentsManust Mozgalomhoz, és bajuszt növesztettek, ezzel is felhívva a figyelmet a prosztatarák megelőzésének fontosságára. A hölgy dolgozók bajuszos kitűzőt viseltek. Az egészséghónap keretében megkeresték a legszebb bajusz tulajdonosát is: Gál Attila egy évig viselheti a Bajusz Király címet, mert a zsűri szerint az övé mutat a legszebben.

„Kecskeméti csapatunk ismét bebizonyította, hogy valódi és felelősségteljes közösség. A bajszok, a bajuszos kitűzők, sőt néhány kolléga ruháján a rózsaszín szalag is mind a szűrővizsgálatok jelentőségére hívták fel a figyelmet. Összefogásunk eredményeképpen életeket menthettünk, hiszen a legjobb „gyógymód” a megelőzés” – mondta Josip Niksic a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. pénzügyi igazgatója.

A vállalat 1,5 millió forint támogatást ajánlott fel a MentsManust Mozgalomnak további prevenciós kampányok számára. Honti Dániel, a MentsManust Mozgalom vezetője elmondta: kilenc éve dolgoznak azért, hogy felhívják a magyar férfiak figyelmét a szűrővizsgálatok – elsősorban a 40 év felett kifejezetten ajánlott prosztatavizsgálat – fontosságára. A hatékony prevenciós kampányok eredménye már az urológus szakemberek szerint is érezhető Magyarországon. Azok az intézmények, amelyek egészségügyi programjukba felveszik az urológiai vizsgálatot, a mozgalommal való együttműködés keretében megkapják a „Férfi Egészséget Támogató Intézmény” címet. Az első oklevelet a Mercedes-Benz kecskeméti gyára érdemelte ki.

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. vállalati kultúrájában kiemelt szerepet kap az egészségvédelem, a prevenció és a sport, amelyek részei a vállalat átfogó egészségügyi stratégiájának. A gyárban önálló egészségügyi szolgálat működik, amelynek sokrétű tevékenysége a munkatársak egészségének fejlesztését célozza, elősegítve ezzel a cég működését és fenntartható fejlődését is. Az elmúlt években a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. számos fontos prevenciós kezdeményezést szervezett munkatársai körében. Legutóbb a Kézmosás Világnapja alkalmából egyedülálló vállalati kezdeményezéssel hívták fel a figyelmet az őszi-téli szezonban támadó fertőzések és kórokozók megelőzésére. Ennek keretében C-vitamint és tisztasági eszközöket tartalmazó csomagokat osztottak ki a vállalat csaknem 4000 dolgozója részére, s az ingyenesen igénybe vehető influenza elleni védőoltással kapcsolatban is tájékoztatást kaphattak a munkatársak.

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. közel 4000 munkavállaló számára biztosít munkahelyet és 2016-ban mintegy 190.000 kompakt autót gyártott. Az első, Magyarországon is gyártott termék 2012-től a B-osztály volt; míg 2013-ban a négyajtós CLA coupé, illetve 2015 januárjában a CLA Shooting Brake gyártását is megkezdte a kecskeméti gyár. Külön büszkeség, hogy ez utóbbi két típust kizárólag itt Magyarországon gyártják az egész világ részére. Jelenleg is tart a karosszéria üzem bővítése mintegy 580 millió eurós befektetés keretében. 2018-ban a Mercedes-Benz elkezdi megépíteni második gyárát Kecskeméten 1 milliárd euróból, amely első- és hátsókerék meghajtású személygépkocsik gyártására is alkalmas lesz. A beruházás eredményeként csúcstechnológiával rendelkező, az ipar 4.0 szellemiségében épült, hatékony gyártási egység jön létre.

Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.

Kapcsolódó képek