menu

  • 2018.10.08.

Adjak, hogy nyerjek? Lehetséges ez a magyar üzleti életben?

Networking, jutalék nélküli üzleti ajánlás, kapcsolati tőke. Fogalmak, amelyek egyre többször hangzanak el az üzleti szférában a BNI-nak köszönhetően, amely Magyarországon immár 10. éve erősíti az „Aki ad az nyer®” felfogást. A BNI múltjáról, jelenéről és jövőjéről, illetve a hazai kis- és középvállalkozások lehetőségeiről Avidor Andrással, a BNI Magyarország igazgatójával beszélgettünk.

 

Avidor András

Mi is az a networking, miben tud segíteni és hogyan kapcsolódik ehhez a BNI?
A networking lényege magában a szóban már benne van. Net, mint emberekből álló csoport, háló, akik tudatosan dolgoznak azon, hogy a másikat segítsék. Ahelyett, hogy több száz emberrel csupán névjegykártyát cserélnénk egy irányítatlan konferencián, inkább üljünk le 5 olyan baráttal, ismerőssel, akikkel kölcsönös a bizalmunk és megkérdezzük őket céljaikról, kihívásaikról. Ha időt szánok a másikra és tudatosan segítem például abban, hogy bejusson egy céghez, ahová nekem kapcsolatom van, akkor azt visszakapom. Alaptétele a networkingnek, hogy nincs jutalék. Szimplán bizalmi alapon, jó szándékból meghallgatom és tudatosan segítem a másikat. A BNI itthon és globálisan is piacvezető ebben. A 34 év alatt 85 országba jutott el a szervezet. Hetente 8000 üzleti találkozó zajlik és 280-300.000 vállalkozó vesz részt rajta heti szinten eredményesen, előkészített üzleti ajánlások útján egymást segítve. A BNI titka abban rejlik, hogy az itt kapott üzleti ajánlások előkészítettek. Nem kell szabadkozva hivatkoznom a közös ismerősre, hiszen ő már beajánlott engem és a szolgáltatásomat és várják a hívásomat. Tudjuk, hogy több millió jön létre ezekből a BNI keretein belül, globálisan 13-14 milliárd dollár árbevétel származik az ajánlásokból.

Honnan jött az ötlet, hogy a magyar mentalitással ellentétes filozófiájú BNI-t meghonosítsa?
27 évesen egy nagy cégnél középvezetői karrier előtt álltam, azonban nem voltam már elég motivált. Ekkor papírra vetettem, hogy mi az, ami örömet okozna: egész életemben embereket segítettem, ezt szerettem volna tenni továbbra is, azonban mindezt többekkel, szervezett módon, pozitív hangulatban és eredményesen azért, hogy együttműködőbb és profibb legyen az üzleti szféra. Pár hétre rá egy globális ajánlási kör futott be hozzám: magyarországi master franchise tulajdonosa, egy román származású amerikai üzletember keresett kapcsolatot valakihez, aki Magyarországon elindítaná a BNI-t. Ez pont az volt, amit leírtam magamnak. Piackutatás gyanánt több magyar üzletemberrel beszélgettem, akik szerint nagyon szép gondolat a BNI, máshol biztosan működik, de az egymást taposó magyar valóságban lehetetlen vállalkozás, hogy jutalék nélkül az emberek egymást segítsék. Pont ezért víziómmá vált, hogy az „Aki ad az nyer®” filozófiával, bizalmi alapon profibbá tegyük a gazdasági életet. Mentorokkal magam mögött 15 hónap alatt 800 személyes találkozót szerveztem, amelyből 130-an igent mondtak a BNI-ra. Amikor Budapesten kialakultak a csoportok sokan még mindig nem hitték, hogy vidéken is sikerülhet. Miskolc és Győr után ugyancsak sokan kételkedtek a további hazai lehetőségekben, azonban egyre kisebb városokban is sikeres csoportok alakultak és mostanra 1000 aktív tagunk van országszerte, 40 üzleti csoportban, 21 városban és 1200-1300 vállalkozó vesz részt a rendezvényeinken hetente. Ez évente 2100-2200 találkozót jelent 5-7000 emberrel.

Milyen a célkitűzései vannak a jövőre nézve?
Ahogy egyre kisebb városokban is sikerült csoportokat nyitni, elhatároztam, hogy minimum 40 olyan városban szeretnék csoportot, ahol legalább 4000 regisztrált vállalkozó van az adott városban, így számszerűen cél a 4000 BNI tag, akik éves szinten 80 milliárd forintnyi üzletet hoznak egymásnak.

Hogyan látja Kecskemét helyzetét, ahol két csoport is tart találkozót hetente?
A kecskeméti csoportok rettentően sikeresek, az ország legjobb csoportjai között vannak. Két kiváló ember, az Alter házaspár a régió igazgatói és fantasztikus munkát végeznek. Kecskemét tipikusan az a város, ami elég messze van Budapesttől, hogy saját gazdasági életet éljen. Önálló motorral valódi gazdaságot teremtetett. Másik oldalról nézve pedig nincs olyan messze Budapesttől, hogy leszakadjon, sőt nagyon jó kapcsolódási pont Szeged és Békéscsaba is. Aki szeretne belföldön terjeszkedni, annak Kecskemét kiváló lehetőség a gyárak és a helyi pozitív vállalkozói szellem miatt. Ez a város áldásos hely a vállalkozásra, hiszen. megvan az infrastruktúra, a gazdasági motiváció és a ritka jó üzleti környezet.

A képen a 3 éve együttműködő kecskeméti 6201-es Ezerjó csoport tagjai láthatóak.

Milyennek látja most a kis- és középvállalkozások helyzetét?
Most van egy olyan ritka időszak, ami szerintem körülbelül 3 évig még eltart. Ebben az időszakban a KKV szektor alkothat, mert évek óta stabilan növekszik a gazdaság és megfelelő támogatásokat lehet szerezni. Létrejött egy stabil alkotói környezet, hiszen nem kell aggódni, mert a KKV szektor elegendő pénzt tett félre. Ha most 5-10-20 fős KKV-k együttműködnek, akkor létre tudnak hozni olyan termékeket, szolgáltatásokat, amelyek nem csak lokálisak. A legtöbb magyar KKV csak helyi viszonylatban gondolkodik, pedig, a belföldi hálózat a külföldi piacra lépés előszobája. Csak az a KKV tud külföldre menni, aki egy belföldi szolgáltatást legalább 2-300km-es körzetben ad. Azt gondolom a BNI tud ebben segíteni az országos hálózatával, hiszen ha egy kecskeméti cég szeretne nyitni egy telepet pl. Szegeden, akkor a BNI segítségével már adott neki egy kapcsolati tőke, hiszen kaphat annyi ajánlást, hogy piacot nyisson. Most érdemes terjeszkedni belföldön, hogy később külföldre is nyithasson a vállalkozás. Örülnék, ha 2020-és 30 arról szólna, hogy magyarországi vállalatok is terjeszkednek Közép-Európába.

bni-medialis.hu

bni-hungary.com

 

Vágsélei Csilla Sára

Kapcsolódó képek