Aki ver, az nem haver![]() Több száz fiatal vett részt a Cartoon Network és az Új Nemzedék Központ fiataloknak szóló kampányában A bántalmazás elleni és internetbiztonságot célzó program Tóth Gabi és Caramel részvételével zajlott az Uránia Nemzeti Filmszínházban A Cartoon Network csatorna „Aki ver, az nem haver” és az Új Nemzedék Központ „Digitális Immunerősítő Program” célkitűzéseit egységesítő kampány részeként Tóth Gabi és Molnár Ferenc Caramel énekesek, valamint a Kék Vonal szakértői rendhagyó osztályfőnöki órát tartottak csaknem ötszáz fiatal részvételével a budapesti Uránia Nemzeti Filmszínházban.
A Cartoon Network és az Új Nemzedék Központ közös kampányában Tóth Gabi és Caramel vett részt az általános- és középiskolás fiatalok foglalkozásain. Az aktivitásokat korcsoport szerinti bontásban rendezték meg, ahol a fiatalabbak a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közreműködésével a közösségi élet kérdéseivel, valamint a gyerekek közötti zaklatás témakörével, a bullying fogalmával foglalkoztak, míg a középiskolások az Új Nemzedék Központ trénereinek vezetésével a #Sohavégetnemérős szkeccsfilm online világhoz kapcsolódó tapasztalatait, valamint a Magyar Ifjúság Kutatás 2016 fontosabb megállapításait összegezve beszélgettek az énekesekkel a zaklatás és az internetes társkeresés kérdéseiről. Tóth Gabi azért vállalta, hogy a kampány arca lesz, mert szerinte fontos tudatosítani a fiatalokban, milyen jogaik és lehetőségeik vannak, hogy az életben és online is képesek legyenek megvédeni magukat. Az énekesnő hozzátette, hogy közösségimédia-menedzser hiányában ő maga kezeli a közösségi oldalait, ezért meg kellett tanulnia, hogyan reagáljon helyesen a rázúduló negatív kommentekre, amelyek között rágalmazás, rosszindulatú pletyka és zaklatás is előfordul. „Meg kell tanulni letiltani, «kiikszelni» azokat, akik zaklatás vagy feszültségkeltés céljával találnak be ezeken a felületeken.” Caramel szerint soha, semmilyen formában nem szabad teret engedni a bántalmazásnak. „Mindig úgy bánjunk másokkal, ahogy szeretnénk, hogy velünk bánjanak. Számomra ez a kampány legfontosabb üzenete, és persze az, hogy elmondjuk a gyerekeknek, hová fordulhatnak segítségért.” Az osztályfőnöki órákat megelőző hetekben a gyerekek kérdéseket intézhettek Gabihoz és Caramelhez a Cartoon Network Magyarország Facebook-oldalán keresztül, melyekre videóinterjúban válaszoltak az osztályfőnöki órák után. A Tóth Gabival készült interjú már megtekinthető a csatorna Facebook-oldalán. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Uránia Nemzeti Filmszínház támogatásával ingyenesen megtekinthető #Sohavégetnemérős című filmet idáig több, mint 4000 fiatal látta, http://haverklub.cartoonnetwork.hu
A Cartoon Network EMEA A Turner csoport Cartoon Network csatornája mindenki számára vonzó, a fiúk érdeklődési körére összpontosító, de a lányoknak is szóló csatorna, amely izgalmas választékot kínál humorból és kalandokból egyaránt. A műsorválaszték mondanivalója a közönséghez közelálló témákkal: a humorral, a barátsággal, a képzelőerővel, a pörgős cselekményekkel és kalandokkal foglalkozik. A Cartoon Network célközönsége 6 és 12 év közötti fiúkból és lányokból áll, és a csatorna célja, hogy a szórakoztató és világszerte sikeres tartalmakkal a gyerekeket saját egyéniségük kibontakoztatására bátorítsa. A műsorválasztékban olyan nagy sikerű animációs vígjátékok láthatók, mint a „Gumball csodálatos világa”, a „Kalandra fel!”, a „Clarence”, a „Steven Universe” és a „Nagyfater Bátyó”, valamint izgalmas, akciódús kalandműsorok, mint a „Pindúr pandúrok”, a „Ben 10” és a „Tini titánok, harcra fel!”. Az Új Nemzedék Központ Az Új Nemzedék Központ Nonprofit Közhasznú Kft. (ÚNK) 2012 óta segíti a magyar fiatalokat. Az intézmény a fiatalok digitális biztonsága érdekében 2017 májusában Digitális Immunerősítő Programot is indított (mydip.xyz), az online térben kimondottan aktív Y és Z generáció kibertámadásoktól való megvédése érdekében. A program részeként Digitális Immunerősítő kerekasztal alakult, amelynek keretében a Cartoon Network, több telekommunikációs-, infokommunikációs- és kiberbiztonsági cég, reklámszakemberek, valamint pszichológusok “digitális immuntérképet”, valamint “digitális immuncsomagot” állítanak össze a fiatalok online térben történő immunerősítését célozva. A kerekasztal eredményeit országos kampány útján juttatja majd el a fiatalokhoz az ÚNK. A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány A Kék Vonal Lelkisegély-Vonal 1993 óta fogadja a segítségre szoruló gyerekek, fiatalok és olyan felnőttek hívásait, akik gyerekek érdekében telefonálnak. A 116 111 szám ingyenesen, 24 órán át, az egész országból, minden hálózatból, anonim módon hívható. A Kék Vonal azoknak a gyerekeknek is segít, akik szóban nehezen fejezik ki magukat, vagy problémájukról könnyebben számolnak be írásban. A Kék Vonal honlapján keresztül – www.kek-vonal.hu – a gyerekek, fiatalok biztonságosan és anonim módon írhatnak gondjaikról, az őket foglalkoztató témákról, illetve chaten is beszélgethetnek az ügyelőkkel a chat-szoba megadott nyitvatartási idejében.
Kapcsolódó képek |
menu