menu

  • 2017.12.15.

Aki ver, az nem haver

Több száz fiatal vett részt a Cartoon Network és az Új Nemzedék Központ fiataloknak szóló kampányában

A bántalmazás elleni és internetbiztonságot célzó program Tóth Gabi és Caramel részvételével zajlott az Uránia Nemzeti Filmszínházban

A Cartoon Network csatorna „Aki ver, az nem haver” és az Új Nemzedék Központ „Digitális Immunerősítő Program” célkitűzéseit egységesítő kampány részeként Tóth Gabi és Molnár Ferenc Caramel énekesek, valamint a Kék Vonal szakértői rendhagyó osztályfőnöki órát tartottak csaknem ötszáz fiatal részvételével a budapesti Uránia Nemzeti Filmszínházban.

A Cartoon Network és az Új Nemzedék Központ közös kampányában Tóth Gabi és Caramel vett részt az általános- és középiskolás fiatalok foglalkozásain. Az aktivitásokat korcsoport szerinti bontásban rendezték meg, ahol a fiatalabbak a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány közreműködésével a közösségi élet kérdéseivel, valamint a gyerekek közötti zaklatás témakörével, a bullying fogalmával foglalkoztak, míg a középiskolások az Új Nemzedék Központ trénereinek vezetésével a #Sohavégetnemérős szkeccsfilm online világhoz kapcsolódó tapasztalatait, valamint a Magyar Ifjúság Kutatás 2016 fontosabb megállapításait összegezve beszélgettek az énekesekkel a zaklatás és az internetes társkeresés kérdéseiről.

Tóth Gabi azért vállalta, hogy a kampány arca lesz, mert szerinte fontos tudatosítani a fiatalokban, milyen jogaik és lehetőségeik vannak, hogy az életben és online is képesek legyenek megvédeni magukat. Az énekesnő hozzátette, hogy közösségimédia-menedzser hiányában ő maga kezeli a közösségi oldalait, ezért meg kellett tanulnia, hogyan reagáljon helyesen a rázúduló negatív kommentekre, amelyek között rágalmazás, rosszindulatú pletyka és zaklatás is előfordul. „Meg kell tanulni letiltani, «kiikszelni» azokat, akik zaklatás vagy feszültségkeltés céljával találnak be ezeken a felületeken.”

Caramel szerint soha, semmilyen formában nem szabad teret engedni a bántalmazásnak. „Mindig úgy bánjunk másokkal, ahogy szeretnénk, hogy velünk bánjanak. Számomra ez a kampány legfontosabb üzenete, és persze az, hogy elmondjuk a gyerekeknek, hová fordulhatnak segítségért.”

Az osztályfőnöki órákat megelőző hetekben a gyerekek kérdéseket intézhettek Gabihoz és Caramelhez a Cartoon Network Magyarország Facebook-oldalán keresztül, melyekre videóinterjúban válaszoltak az osztályfőnöki órák után. A Tóth Gabival készült interjú már megtekinthető a csatorna Facebook-oldalán.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Uránia Nemzeti Filmszínház támogatásával ingyenesen megtekinthető #Sohavégetnemérős című filmet idáig több, mint 4000 fiatal látta,
a filmvetítést követő rendkívüli osztályfőnöki órán pedig 1000-nél több középiskolás vett részt.
További részletekért keresse Kiss-Monok Ágnest, a Cartoon Network csatorna magyarországi képviselőjét.

http://haverklub.cartoonnetwork.hu

 

A Cartoon Network EMEA

A Turner csoport Cartoon Network csatornája mindenki számára vonzó, a fiúk érdeklődési körére összpontosító, de a lányoknak is szóló csatorna, amely izgalmas választékot kínál humorból és kalandokból egyaránt. A műsorválaszték mondanivalója a közönséghez közelálló témákkal: a humorral, a barátsággal, a képzelőerővel, a pörgős cselekményekkel és kalandokkal foglalkozik. A Cartoon Network célközönsége 6 és 12 év közötti fiúkból és lányokból áll, és a csatorna célja, hogy a szórakoztató és világszerte sikeres tartalmakkal a gyerekeket saját egyéniségük kibontakoztatására bátorítsa. A műsorválasztékban olyan nagy sikerű animációs vígjátékok láthatók, mint a „Gumball csodálatos világa”, a „Kalandra fel!”, a „Clarence”, a „Steven Universe” és a „Nagyfater Bátyó”, valamint izgalmas, akciódús kalandműsorok, mint a „Pindúr pandúrok”, a „Ben 10” és a „Tini titánok, harcra fel!”.
Az Európa-szerte fogható csatorna 1993-as elindítása óta a Cartoon Network 19 nyelven, 70 országban több mint 142 millió háztartásban szolgáltat lokalizált tartalmakat Európában, a Közel-Keleten és Afrikában. A Cartoon Network tartalmai díjnyertes honlapján, valamint játékokban, video on demand szolgáltatásban, mobilplatformon és különböző licencek és termékek formájában is elérhetőek. A Cartoon Network márka tulajdonosa a Turner, amely a Time Warner vállalat tagja.

Az Új Nemzedék Központ

Az Új Nemzedék Központ Nonprofit Közhasznú Kft. (ÚNK) 2012 óta segíti a magyar fiatalokat.
Az ifjúságpolitikai szakmai-szolgáltató háttérintézmény országosan összesen 20 helyen működtet Közösségi Teret, amelyen keresztül évente több ezer fiatalt ér el programjaival, akcióival, kezdeményezéseivel.

Az intézmény a fiatalok digitális biztonsága érdekében 2017 májusában Digitális Immunerősítő Programot is indított (mydip.xyz), az online térben kimondottan aktív Y és Z generáció kibertámadásoktól való megvédése érdekében. A program részeként Digitális Immunerősítő kerekasztal alakult, amelynek keretében a Cartoon Network, több telekommunikációs-, infokommunikációs- és kiberbiztonsági cég, reklámszakemberek, valamint pszichológusok “digitális immuntérképet”, valamint “digitális immuncsomagot” állítanak össze a fiatalok online térben történő immunerősítését célozva. A kerekasztal eredményeit országos kampány útján juttatja majd el a fiatalokhoz az ÚNK.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány

A Kék Vonal Lelkisegély-Vonal 1993 óta fogadja a segítségre szoruló gyerekek, fiatalok és olyan felnőttek hívásait, akik gyerekek érdekében telefonálnak. A 116 111 szám ingyenesen, 24 órán át, az egész országból, minden hálózatból, anonim módon hívható. A Kék Vonal azoknak a gyerekeknek is segít, akik szóban nehezen fejezik ki magukat, vagy problémájukról könnyebben számolnak be írásban. A Kék Vonal honlapján keresztül – www.kek-vonal.hu – a gyerekek, fiatalok biztonságosan és anonim módon írhatnak gondjaikról, az őket foglalkoztató témákról, illetve chaten is beszélgethetnek az ügyelőkkel a chat-szoba megadott nyitvatartási idejében.
A Kék Vonal Lelkisegély-Vonal ügyeletét napközben önkéntesek, éjszaka pszichológusok, szociális munkások látják el, az Alapítvány képzésének elvégzése után. Az ügyelők munkáját csoportos esetmegbeszélés, szükség esetén egyéni szupervízió és rendszeres egyéni visszajelzés támogatja.

 

Kapcsolódó képek