A tehetség benned rejlik!![]() A Kecskeméti Spartacus Sportkör és Közösségi Térben nem csak erőnléti és technikai edzések zajlanak, illetve asztalitenisz-oktatás folyik, de tavaly óta a fiatal tehetségek lelki-mentális felkészítését célzó program is fut. Az élet minden területén, így a sportban is kiemelten fontos, hogy ne csak testünk, de lelkünk egészségére is odafigyeljünk. Folyamatosan fejlesszük szellemi képességeinket, minimalizáljuk a minket érő stressz és feszültség negatív hatásait, egészséges önbizalmat alakítsunk ki, és erősítsük társas készségeinket. Ezekre a fő területekre koncentrál a Kecskeméti Spartacus Sportkör és Közösségi Tér legújabb programja is, mely a „A hazai és határon túli sporttehetségeket fejlesztő tehetséggondozó programok támogatása” című pályázaton belül, neves szakemberek bevonásával valósul meg. Jelenleg 10, a sport különféle területein tehetséges gyermek bevonásával zajlik a fejlesztő program. A fiatalok hétről hétre, játékos formában, szinte észrevétlenül vértezik fel magukat különféle lelki, szellemi készségekkel, amelyek nem csak a sportpályán, de az élet bármely területén segíthetik majd boldogulásukat. A heti rendszerességű foglalkozások között a legkülönfélébb területekről érkező szakemberek támogatják a gyermekeket: – Gyimesi András vezetésével társasjáték-délután A programok fontosságáról, fejlesztő hatásairól, felépítéséről az említett szakértők maguk meséltek: Leskowsky Hangszergyűjtemény szakemberei: „Ezek a foglalkozások általában nagyon oldott, kötetlen hangvételűek, a megszokott múzeumi légkörtől teljesen eltérőek. Sok hangszert kipróbáltatunk a gyerekekkel, olyanokat, amik könnyen megszólaltathatók, és pár pillanatig kicsit a “rivaldafényben” érezhetik magukat. A biztonságos légkör, egymás elismerése, a játékosság és a zene varázsa segíti a fiatalokat abban, hogy felszabadulhassanak, és akár egy új oldalukat is megmutathassák a társaik, a világ felé. A programok végén a jutalom, a taps természetesen soha nem marad el, itt mindenki ügyes valamiben, amit talán magáról sem gondolt, vagy mások nem néztek ki belőle. Ez az élmény a résztvevő gyermek számára önbizalom-növelő, oldja az esetleges szorongásokat. Mindenképpen kiemelném még a látókör tágulását is: olyan hangszereket látnak, amikkel még soha nem találkoztak és a hozzájuk kapcsolódó érdekes történetek, helyszínek felkelthetik az érdeklődésüket esetleg más kultúrák iránt is.” Bánsági Elza: „Az autogén tréning az egyik legjobban megalapozott, legtöbbet kutatott relaxációs módszer, amely erősíti a test természetes, öngyógyító mechanizmusait azáltal, hogy olyan erőforrásokat szabadít fel, melyeket eddig a stresszreakció mozgósítására összpontosított a szervezet.” Gyimesi András: „Minden fejben dől el” – nyilatkozta már számtalan sportoló szerte a világban. E szellemi frissesség elérésében fontos szerepe van a mai modern társasjátékoknak. Kitartás, stratégiaalkotás, logika, kommunikáció, blöff – e készségek több sportban hasznosak, sőt elengedhetetlenek, az egyes társasjátékok segítségével pedig játszva elsajátíthatók. És mindeközben még könnyed, szórakoztató időtöltés is a játék.” Ujhidyné Kelemen Erika: „A gyerekek kognitív képességeinek megismeréséhez a program kezdetekor szükséges volt a következő képességterületek vizsgálatára: vizuális emlékezet, verbális emlékezet, történet emlékezet, rajzvizsgálat. A vizsgálat eredményeit ismertettem a programban résztvevő szakemberekkel segítségnyújtási célzattal, hogy e képességterületek fejlesztését célzottan végezzék. A Szociális kommunikációs fejlesztő program során alapvető célom: Nagy Klára: „A labdás ügyességfejlesztő foglalkozás a gyerekek képességeinek – és készségeinek komplex fejlesztésére irányul, játékos formában. Az idegrendszer a mozgáson keresztül fejlődik, már a születés előtti és a születés kezdeti pillanatától. Ennek egyik legkedveltebb eszköze a gyerekek körében a labda, amely játékosan, sokrétűen, mégis észrevétlenül fejleszti a gyermekek képességeit. Segít leküzdeni a tanulási nehézségeket (diszlexia, diszgráfia…), segíti a mozgás összehangoltságát, a mozgáskoordináció fejlesztését. Erősíti a jobb és bal agyfélteke összehangoltságát. A labdás és más mozgásos játékokkal viszonylag rövid idő alatt teljesítménynövekedést lehet elérni napi 20-30 percnyi időráfordítással. Jeddi Ágost: „A különleges mozgásforma a gyerekek logikai, gondolkodási és motorikus képességeinek fejlesztésére irányul. Célunk elsősorban a tanulási hatékonyság fokozása, a kudarcélmények és stressz-hatások oldása, a sikerorientáció kialakulásának segítése, mégpedig a zsonglőreszközök segítségével egy különleges, játékos formában.” Kapcsolódó képek |
menu