menu

  • 2021.08.04.

„Elsősorban az embert keressük, nem a szakembert”

A kecskeméti székhelyű vállalkozás Deltanet néven 18. éve szolgáltat vezeték nélküli internetet Kecskeméten és a környező településeken, illetve azok tanyavilágában.

Olyan helyekre jut el általuk a szélessávú internet, ahol a vezetékes szolgáltatók nem épültek ki.

A valaha egy fős vállalkozásból immár 22 fős cég lett, és a folyamatos növekedés okán a műszaki csapatuk bővítése, ezáltal a szolgáltatás színvonalának további emelése az újabb cél.

A létszámbővítésről, az aktuális nyitott pozíciókról, azok szépségeiről és kihívásairól Gyurász Zoltánt, a Deltakon Kft. ügyvezető tulajdonosát kérdeztük.

• Hogyan hatott a Deltanetre, mint internetszolgáltatóra a pandémia?
Hatalmas kihívást hozott, hiszen felborultak az internetezési szokások, érezhetően nagyobb igény lett a szolgáltatásra, de emellett az elvárások is nőttek. Az irodai munkakörök jellemzően home office-ba kerültek és innentől kezdve az adatforgalom már nem a cégeknél csapódott le, hanem haza került az otthonokba. A több megrendelés, nagyobb beruházásokat, így több munkát is hozott. Több mint 4000 előfizető, közel 10.000 eszközön 50 km-es körzetben nem kevés figyelmet igényel munkatársainktól, ráadásul a net mellé gyakran TV és VOIP telefonszolgáltatást is adunk. Szükségessé vált bővíteni műszaki csapatunkat, mind a terepen, mind a háttér támogatásban.

• Mi a legnagyobb kihívás a Deltanetnél a műszaki munkakörökben?
Internetre minden nap szükség van, ezért mi az év 365 napján dolgozunk. Azok a kollégák tudnak jól alkalmazkodni a mi feltételeinkhez, akiknek nem idegen a hétvégi munkavégzés sem. A legnagyobb kihívás, hogy a nálunk dolgozni szándékozó kollégák elfogadják azt, hogy vannak rendkívüli helyzetek, amelyeket kora reggel, estébe nyúlóan vagy akár hétvégén kell megoldani a terepen. Természetesen mi ezt kiemelt bérezéssel honoráljuk. Ez egy olyan szakma, amit szeretni kell, csak úgy lehet igazán jól csinálni. Aki csak azért jönne hozzánk, hogy valahol dolgozzon 8 órában, annak nem lesz megfelelő ez a munkahely. Azok értik meg ezt jobban, akik vendéglátásban vagy kereskedelemben dolgoztak ezelőtt. Ezekről a területekről pályát váltani szándékozóknak, reálisabb a mi életünk. Ami nálunk biztos, az a nagy mennyiségű randomitás. Van például egy kollégánk, aki mentő sofőr volt. Számára nem okozott nehézséget alkalmazkodni. Természetesen nagyon alaposan előre megtervezünk minden napot, de ennyi előfizetőnél már bármi közbejöhet.

• Mely pozíciókra keresnek most kollégákat?
Most távközlési technikust és hálózati rendszerüzemeltetőt keresünk a műszaki csapatunkba.

• Távközlési technikus speciálisan hangzik. Mit lehet tudni erről a munkakörről?
Ez gyakorlatilag egy hálózatszerelői munkakör, aminél jól jön, ha van valamilyen informatikai jártassága, hiszen az ügyfeleknek általában ilyen irányú kérdései vannak. De, ha nem lenne a jelöltnek ilyen képzettsége, azonban valamennyire műszaki ember és van érdeklődése, az már elég, hiszen mindenre megtanítjuk. A távközlési technikus terepre megy telepíteni, szerelni, hibát elhárítani. Ez az a pozíció, amihez magas fokú rugalmassággal kell rendelkezni. A szerelőink párban dolgoznak, tehát mindig van egy kolléga, akivel lehet egyeztetni. Így nem kell megijedni az újaknak sem, minden segítséget megkapnak. Természetesen a terepre kerülést megelőzi néhány nap, amikor bent az irodában írottan megkapja a legfontosabb tudnivalókat, amiket tanulmányozhat. Azonban ez egy gyakorlatias munka, amit igazán menet közben, egy tapasztalt kolléga mellett lehet elsajátítani. Fontos, hogy a munkakörhöz szükség van B kategóriás jogosítványra, hiszen 50 km-en belül bárhol lehet feladat. Illetve lényeges, hogy ne legyen tériszonya a jelöltnek, mert gyakori, hogy háztetőre, víztoronyba vagy akár templomtoronyba kell mászni. Kalandvágyó, rugalmas, kihívást kereső és műszaki érdeklődéssel megáldott típusoknak ajánlanám ezt a munkát.

• Jól sejtem, hogy a hálózati rendszerüzemeltető már inkább egy irodai munkakör?
Igen, de ez nem jelenti azt, hogy ne kommunikálna az ügyfelekkel. Olyan kollégát keresünk erre a pozícióra, aki bentről támogatná a kinti műszaki csapat munkáját, ami 4.000 végponton közel 10.000 eszköz folyamatos felügyeletét jelenti. Mivel nála fog lecsapódni az ügyfél hibabejelentése, így nagyon fontos, hogy jó kommunikációs képességgel rendelkezzen. Neki kell felvennie a hibabejelentést és a megoldás után a visszahívás, vagyis az ügy lekommunikálása is rá hárul. Emiatt nem elég a kiváló informatikai tudás, szükség van a magas fokú kommunikációs érzékre, türelemre és ügyfélközpontúságra is.

• A cég honlapjának karrier menüpontjában jóformán minden, a cégnél lehetséges pozíció szerepel. Milyen megfontolásból döntöttek ezen taktika mellett? Ha van üresedés vagy bővítés, akkor rögtön tudjanak válogatni a jelentkezőkből?
Igen, mert sohasem lehet tudni azt, hogy mikor lesz szükség például egy második marketingesre vagy raktárosra. Volt már rá példa, hogy így találtunk egy remek, képzett kollégát, aki több terhet le tudott venni a régebbi munkatárs válláról. Mi egy élő cég vagyunk, folyamatosan változunk, nem ragaszkodunk szemellenzősen semmihez. Változnak az ügyfelek, feladatok, kihívások és így olykor a kollégák is. A tegnap tudásával a holnap kihívásának már nem lehet megfelelni. Váltanunk kell nagyobb létszámra, más gondolkodásra. Az irodai terület meglehetősen stabil, a műszaki terület talán embert próbálóbb, ezért ott van fluktuáció, így mindig nyitottak vagyunk az új jelentkezőkre. Mi elsősorban az embert keressük, nem feltétlenül csak a szakembert. Ha megvan a hajlandóság, a nyitottság az új dolgok iránt, akkor szinte mindegy is, mi a poszt. Pályakezdőket is nagyon szívesen várunk, akik vonzalmat éreznek a változatos munkakörülményekhez. Tagadhatatlan, hogy a távközlési technikus munkakör fizikai munka és olykor igenis koszos. Van, hogy egy vezérigazgató irodájába kell menni, de van, hogy egy pókhálós padlásra, de éppen ezért ez sok kihívást is rejt magában.

• Mivel tudják még támogatni a munkatársakat?
A fejlődni akarást nagyon sokra értékelem. A szükséges szakmai képzéseken túlmenően szinte korlátlanul hajlandó vagyok támogatni a képesség és személyiségfejlesztő tréningeket, ha valaki erre hajlandóságot mutat. A nyelvtanulás támogatására is van lehetőség a Deltanetnél. A céges mobiltelefon korlátlan beszélgetéssel, az ingyenes TV, telefon és internet szolgáltatás nálunk alapvető. Igyekszünk nem felesleges dolgokat adni a kollégáknak, hanem megnézzük mire van igazán szükségük. Aki odateszi magát a munkában és a magánéletében segítségre szorul, legyen az akár beiskolázás vagy autóhiány, akkor annak is segítünk. Mi inkább az emberrel szeretünk foglalkozni. Ha látjuk, hogy problémája van a kollégánknak, akkor azon igyekszünk egy emberként segíteni. Ez a segíteni akarás ugyanúgy igaz munkatársainkra mint előfizetőinkre, partnereinkre is.

Vágsélei Csilla Sára

 

A cikk az augusztus 2-án megjelent Kecskeméti Szuperinfóban is olvasható.

 

Kapcsolódó képek