Visszarendeződik a kiskereskedelem: ezt tükrözik az Auchan korzók forgalmi adataiA legnagyobb forgalombővülés idén a ruházati cikkek, valamint a szépségápolási és egészségmegőrző termékek kategóriáiban volt megfigyelhető. Az előző év gyakorlatához hasonlóan, a 2021-es év első három negyedévének bérlői és látogatottsági adatait, valamint a vásárlói szokásokat elemezte a magyarországi Auchan Korzók üzemeltetője, a Nhood Services Hungary Kft. A márkához országszerte 18 Auchan áruházban csaknem 650 üzlet, szolgáltató, étterem és kávézó, köztük számos ismert világmárka tartozik. Az Auchan Korzók üzemeltetője 2020-ban a világjárvány ellenére eredményes évet zárt, sem a kiadottsági mutatók, sem pedig a látogatottsági mutatók vonatkozásában nem volt jelentős visszaesés a 2019-es évhez képest. A siker oka, hogy az élelmiszervásárlás a korlátozó intézkedések, valamint az otthoni munkavégzés hatására a tavalyi év során jelentősen felélénkült, ami az Auchan hipermarketek, és így az Auchan Korzó üzletsorok látogatószámára is pozitív hatást gyakorolt. 2021 első három negyedévében a Bevásárlóközpont bejáratain mért belépésszám az előző év azonos időszakához viszonyítva enyhe mértékű csökkenést mutat. Január és szeptember között körülbelül 51 millióan léptek be az üzemeltető által vizsgált 18 központ bejáratán, ami 2 %-kal kevesebb a 2020-as év adataival összehasonlítva. Az Auchan hipermarketek közvetlen bejáratait idén szeptemberig 4 %-kal kevesebben lépték át, a belépésszám ezzel a 2019-es szintre esett vissza. A csökkenést valószínűleg az okozza, hogy a tavalyi élénkebb vásárlói aktivitás a koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzet után normalizálódott: nem jellemző a pánikvásárlás és készletfelhalmozás, emellett az üzletek szélesebb köre látogatható, így a vásárlóközönség jobban eloszlik a különböző üzlettípusok között. Az Auchan Korzók vonzereje 2021 első három negyedévében jelentősen javult. 2020 azonos időszakával összehasonlítva 22%-kal emelkedett azok száma, akik kifejezetten az Auchan Korzók miatt látogattak el az áruházakba, és nem léptek be a hipermarket területére – ez csaknem 3,2 millió fő a 14 mért helyszínen. Ez a siker a korábban említett körülmények mellett annak is köszönhető, hogy a vállalat az Auchan Korzó márkát és szolgáltatásait a pandémiás időszakban és azt követően is különböző formában folyamatosan kommunikálta a vásárlók számára. Pozitívnak mondható, hogy az első három negyedév során az Auchan Korzó bérlőinek forgalma 7%-kal nőtt 2020 azonos időszakához képest. Ez némileg ellensúlyozza az egy évvel korábbi visszaesést: az üzletek forgalma a Covid-19 válság okozta korlátozó intézkedések hatására 2020 január-szeptember időszakban átlagosan 9%-kal esett vissza az egy évvel korábbi, 2019-es időszakhoz képest. A legerőteljesebb bővülés az idei év szeptemberéig a szépségápolási és egészségmegőrző termékek szektorában volt megfigyelhető, ezen termékek forgalma 19%-kal növekedett az előző évhez képest. Ezzel ez az ágazat a Covid időszak egyik nagy nyertese, és egyben a legdinamikusabban bővülő termékkategória. A ruházati és cipő szektor a tavaszi lezárásokat követően az Auchan Korzókon gyorsan magára talált, ez ismét annak köszönhető, hogy az Auchan hipermarket kiemelkedő látogatottsága miatt jóval nagyobb forgalmuk volt, mint a többi bevásárlóközpontban. A ruházati cikkek forgalma a tavalyi év hasonló időszakához képest 16 %-os, a 2019-es évhez képest pedig A kiskereskedelmi üzletek közül a pandémia legsúlyosabban a pénzváltókat, az utazás irodákat és a játszóházakat érintette, ezen bérlőknek az üzemeltető jelentős bérleti kedvezményeket biztosított. Az Auchan Korzókon található ételudvari egységek – az Auchan hipermarket járvány időszak alatti magas látogatottsága miatt – nem szenvedtek el akkora forgalomkiesést, mint a turizmusra támaszkodó utcára nyíló vagy plázákban található éttermek, kávézók. Gábosy Balázs, az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Hungary Services Kft. Üzletfejlesztési, Kereskedelmi és Operatív Igazgatója a következőképpen értékelte az elmúlt évet: „Az elmúlt három negyedév eredményesnek mondható. Azon üzleteink részére, ahol a pandémia miatt markánsan visszaesett a forgalom, a legnehezebb időszakban jelentős díjkedvezményeket biztosítottunk. Szerencsére az a tapasztalatunk, hogy a bajba került üzletek bevételei idén már visszaálltak a járvány előtti időszakra. Alapvető célunk, hogy az Auchan Korzók sikeresek legyenek, az elért sikerek pedig fenntarthatóak maradjanak, ezért a következő években több helyszínünket is szeretnénk felújítani. A szolgáltatások és funkciók bővítése mellett a dizájn megújítására is sor kerül, miközben az otthonosságra is nagyobb figyelmet fordítunk. Emellett a tavalyi márkafrissítés kapcsán helyszíneinken jelenleg is zajlik az arculatváltás. Olyan bevásárlóközpontokat szeretnénk üzemeltetni, melyek minden szempontból korszerűek és a jelenkor igényeit kiszolgáló funkciókkal rendelkeznek, annak érdekében, hogy üzleteink a hipermarkettel együtt a környék városi alközpontjai lehessenek.” További információ: www.nhood.hu, www.auchankorzo.hu
Kapcsolódó képek |
menu